قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

روی پنهان پخش فیلم های پلیسی و جنایی به ظاهر جذاب

ع.ر.م- قاضی دادگستری

بخاطر دارم، ایامی که هفته نامه « حواث » در کشور منتشر و با استقبال بسیار زیاد مردم ، بویژه نوجوانان و جوانان مواجه می شد، آثار بدآموزی وقایع منتشره در آن، رفته رفته در جامعه در حال نمایان بود.به همین جهت، تصمیم گرفته شد، تعطیل شود.اما صفحه مخصوص حواث برخی نشریات ...

همچنان باقیست.

همچنین به یاد دارم، ایامی را که فیلم های سینمایی جنایی، سرقت های مسلحانه برنامه ریزی شده و آدم ربایی کشورهای خارجی از سیما پخش می شد، با خود می اندیشدم که خدایا! ترا شکر که کشور ما از این جرایم مصون است و از این حیث نفس راحتی می کشیدم.

اما شاهدیم که درسنوات اخیر نه تنها پخش فیلم های پلیسی و جنایی دیگر کشورها، بلکه ساخت نوع وطنی آن شیوع یافته به نحوی که از 100 فیلم سینمایی ایام نوروز امسال، بالغ بر 70 فیلم آن جنبه جنایی داشت.

در زمان اشتغال در سمت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب... دوتن از دانشجویان را به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و نزدم آوردند. درحین تحقیق سوال کردم که ایده سرقت را از کجا اخذ نمودید؟. گفتند از سریال فیلم «خواب و بیدار»؟؟؟!!!.

آیا مسؤلین سیما با خود اندیشیده اند که پخش این نوع فیلم ها با توجه به این که فرهنگ تماشای چنین فیلم هایی هنوز در کشور ما تعریف نشده، چه آثار مخربی داشته و چه میزان در ایجاد جرایم مؤثر خواهند بود؟.

 آیا آنان قصد دارند که تمام ملت ما کارآگاه خصوصی باشند.آیا موضوعات فیلم های سینمایی، جنایی است و دیگر موضوعات قابلیت پخش را ندارند یا این که چون خرید این نوع فیلم ها ارزان تر تمام می شود و...

آیا پیشگیری از جرم تنها مختص قوه قضاییه و ضابطا آن است یا هر مرجعی به سهم خود می تواند یک مرجع پیشگیری کننده باشد؟.

آیا وقت آن نرسیده که به آثار و عواقب حاصل از نتایج پخش فیلم های جنایی از سیما، از منظر دیگری قضایی بنگریم؟.

و....

نظرات 10 + ارسال نظر
رضا اقازاده جمعه 15 شهریور 1387 ساعت 12:31 http://danayetoos.blogfa.com/

باسلام:
ضمن تشکر و قدردانی از وبلاگ آن جنابان بزرگوار خواهشمند است اگر چه ارز زمان اگهی برگزاری ازمون وکلاء اطلاع دارند ما را نیز آگاه فرمایند . باسپاس

فعلا" خبری نیست اما اگر اعلام شد اطلاع می دهیم.

مهتاب پنج‌شنبه 14 شهریور 1387 ساعت 01:27

اینجانب چند ماه پیش به جرم رابطه نامشروع
74 ضربه شلاق تعزیری تحمل نمودم الان برای استخدام در یک ارگان دولتی نیاز به سوء پیشینه کیفری دارم
سوال من اینست که آیا این حکم برای من سوء پیشینه کیفری تلقی خواهد شد و برای استخدام من ایجاد مشکل میکند؟

سووال شما تکراری است قبلا" به مشابه آن پاسخ دادیم به آن مراجعه شود

محمد مهدی حسنی جمعه 25 مرداد 1387 ساعت 13:47 http://dad-hassani.blogfa.com

دوست عزیز
سلام علیکم سایت و مطالب شما ؛ زیبا، قابل استفاده و جالب است. زحمت کشیده اید. من هم اخیراً نوشتن را شروع کرده ام . خوشحال می شوم از وب من سرزده ؛ اگر نظری یا انتقادی ، و یا پیشنهادی دارید بمن منعکس کنید. موضوع وب من حقوقی ، ادبی و اجتماعی است . انشااله موفق باشید .

خوشحالم که به دنیای وبلاگ نویسی روی آوردی، موفق باشید اگر فرصت شد حتما".

ساره شنبه 19 مرداد 1387 ساعت 21:31 http://ehyaee.blogfa.com

سلام
من شما را با اجازتون به لیست دوستانم اضافه کردم
خوشحال میشوم به من هم سر بزنید
فکر می کنم من و شما با هم هم رشته هستیم

ورود شما را به دنیای وبلاگ نویسی تبریک گفته و آرزوی موفقیت داریم.فرصت باشد حتما".
موفق باشید.

زهرا پنج‌شنبه 17 مرداد 1387 ساعت 13:34

با سلام
من دارای لیسانس حسابداری وبا معدل خوب از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و دو سال دنبال کار گشتم و حتی نامه از ریاست جوهوری برای سازمان کار بردم ولی هیچ نتیجه ای نداد از شما میخواهم راهنماییم کنید که به کجا مراجعه کنم؟ پدرم بازنشسته است و واقعا به کار نیاز دارم.

وقتی نامه ریاست جمهوری خریدار ندارد ....
کاش بجای صرف دوسال وقت، حداقل در آزمون کارشناسان شرکت می کردید.فعلا" کاری از دست ما ساخته نیست

کورش جوشن لو دوشنبه 14 مرداد 1387 ساعت 22:03 http://danayetoos.blogfa.com/

سپاسگزارم از اطلاع رسانی شما

ایران عکس جمعه 11 مرداد 1387 ساعت 20:40 http://iranaks.blogsky.com/

سلام قاضی دادگستر
وبلاگ بسیار خوب و زیبایی دارید.
من خوشبختانه سوالی ندارم.
پیروز باشیدو سربلند
با تبادل اینک موافقید؟؟
از تصاویر استفاده کنید و وبلاگ زیبایتان را زیباتر کنید.
در پناه حق

سیما فرهادی جمعه 11 مرداد 1387 ساعت 19:29 http://www.etebar.blogfa.com

با درود جناب اقای قاضی با دوبار دیدن پیغام از شما متوجه منظور جنابعالی نشدم خواهشمندم ادرس ایمیل خود را بدهید تا مقالات مورد نظر شما ارسال گردد .
مرجع

با سلام
برایتان آف گذاشته شد.

امیر.ذ دوشنبه 7 مرداد 1387 ساعت 07:53

با سلام و تقدیم احترامات خدمت شما و همکاران محترمتان.

یکبار دیگر هم سوالم را مطرح کرده بودم اما پاسخی نگرفتم :(.

من امیر 20 سال دارم و دانشجو هستم.
پدر من در سن 55 سالگی فوت کردند و مادرم هم 53 سال دارند.
برادری دارم 26 ساله که دانشجوست. ازدواج کرده و سربازی هم نرفته. خواهری دارم که 24 سال دارد و ازدواج کرده. و برادر کوچکترم هم 16 سال دارد.

می خواستم بدانم معافیت از سربازی شامل حال کدامیک از ما می شود؟؟

پیشاپیش از زمانی که صرف این بنده حقیر نمودید ممنونم. :)

پاسخ مشابه سوال شما قبلا" داده شد به آن مراجعه کیند

مهدی شنبه 5 مرداد 1387 ساعت 16:43

باسلام وتشکر از شما
شما اطلاعی در مورد زمان برگزاری آزمون استخدامی قضات ندارید?
اینکه ایا قوه قضاییه بعد ۸ سال برگزار نکردن آزمون برنامه ای برای ان ندارد
آیا مدیران دادگستری اختیاراتی در مورد استخدام موردی دارند یا نه
با تشکر
moeinsd@yahoo.com

فعلا" خبری نیست اما اگر شد اعلام می کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد