قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

م.ق66)مهلت صدور حکم و اجرای آن

سوال:

سلام پس از آخرین دفاع در تصرف عدوانی تا چه مدتی رای صادر میشود ؟و در چه شرایطی با رای دادگاه بدوی از متصرفین خلع ید می شود؟

کا.حسین زاده

پاسخ:

 درامور کیفری دادگاه پس از ختم رسیدگی با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر شرف و وجدان و محتویات پرونده امر، اگر بتواند درهمان جلسه پایانی و الا حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ پیش گفته مبادرت به صدور رای می نماید،تأخیر بیش ...

از این مدت موجب تخلف انتظامی قاضی مربوطه است.

اگر رای صادره قطعی باشد و یا اگر قابل تجدید نظر بوده،طرفین یا یکی از آنان علیه تقاضای تجدیدنظر ننماید و به جهت انقضای مدت مزبور قطعی شود و یا طرفین حق خود دراین خصوص را اسقاط نماید، پس از تهیه دادنامه و ابلاغ آن به طرفین دعوی،پرونده جهت اجرای حکم از سوی دفتر دادگاه صادر ه کننده حکم به دادسرای عمومی و انقلاب محلی که دادسرا در معیت آن دادگاه فعالیت می نماید و نهایتا" به اجرای احکام دادسرا ارسال و از سوی دادیار اجرای احکام، دستور ثبت و اجرای حکم صادر و عملیات اجرایی آغاز می شود.

اما اگر رای قابل اعتراض و طرفین یا یکی از آنان تجدیدنظر خواهی نماید، پس از رسیدگی پرونده در دادگاه تجدید نظر و صدور حکم قطعی از این مرجع – که مهلت صدور آن نیز همانند مدت زمان صدور رای در دادگاه بدوی است- و اعاده حکم به دادگاه بدوی و سیر مراحل پیشین، عملیات اجرایی آغاز می شود.

بنا به مراتب  خود اذعان خواهید کرد که زمان خاصی را نمی را برای این مدت تعیین کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد