قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

مجازات تمیمی هم مانند دیگر مجازات ها قابل تعلیق است

سوال 208- آیا مجازات تتمیمی قابل تعلیق است؟

نظریه اکثریت - (8/6/80): مجازات تتمیمی مقرر در ماده 19 قانون مجازات اسلامی از نوع مجازات بازدارنده موضوع ماده 17 همان قانون است و از حیث تعلیق اجرای مجازات فرقی با مجازات اصلی ندارد. لذا دادگاه می تواند اجرای این مجازات را نیز به تبع مجازات اصلی به حالت تعلیق درآورد.

نظریه اقلیت: مجازات تتمیمی وقتی اعمال می شود که اجرای مجازات اصلی درباره مجرم کفایت ننماید وقتی دادگاه اجرای مجازات اصلی را جایز نمی داند (اجرای آن را تحت شرایطی معلق می کند) اساسا" موجبی برای تتمیم مجازات نیست تا امکان تعلیق آن مورد بحث قرار گیرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسن محسنی یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 02:13 http://hmohseni.blogfa.com/

با سلام
ضمن خوشحالی از آشنایی با وب شما باید اذعان کرد وب غنی ای برای رسیدن به عدالت تدوین کرده اید. من با افتخار اینک شما را خواهم افزود
در بارۀ‌این پرسش و پاسخ باید گفت عموم پاسخ به نظر با ایراد مواجه است. چه،‌ بر اساس قاعده هر مجازاتی به نظر قابل تعلیق است. خواه اصلی و یا تتمیمی یا تکمیلی.

باسلام
از ابراز محبت شما سپاسگزارم.
از وبلاگ شما هم بازدید خواهم کرد و...
درعالم حقوق همیشه مباحث نظری مطرح بوده وهست. از اعلام نظر قضایی شما هم ممنون.
موفق باشید.

ایراندخت شنبه 3 آذر 1386 ساعت 15:31

با سلام
جناب آقای قاضی
من مجدداً‌ در مورد موضوع دیگری به کمکتان و مشورت با شما احتیاج دارم البته این مورد مرتبط با محل کار من می باشد و خواهش دارم به صورت محرمانه مرا راهنمائی بفرمائید. (از طریق ایمیل)

موضوع از این قرار است که شرکت ما یک شرکت مخابراتی است که در زمینه ی موبایلهای اعتباری در محدوده ی اصفهان فعالیت می کند. بدو استخدام به منظور دسترسی راحت مدیران به پرسنل شرکت یک عدد سیم کارت اعتباری (از سیم کارتهای خود شرکت که قابلیت رومینگ دارد و می توان به روی شبکه ی مخابرات ایران نیز رفت اگر شبکه ی خودمان آنتن دهی و پوشش نداشته باشد) به همه ی ما دادند که برای پرسنل یک سری معافیتهائی را در نظر گرفتند (البته در شبکه ی خودمان) مشخص است همه تصور کردیم که اگر روی شبکه ی مخابرات ایران برویم هزینه ای ندارد و رایگان است زیرا در واقع ما هیچ تعهدی به شرکت در این خصوص نداده بودیم و شرکت نیز هیچگونه اطلاع رسانی نکرده بود .حال پس از گذشت ۳ سال شرکت مدعی است که می خواهد هزینه ی تمامی این سه سال (که پرسنل از شبکه ی مخابرات استفاده نمودند) را به صورت اقساطی از حقوق یا پاداش و ... کسر نماید. که این مبلغ ، مبلغ گزافی است برای خود بنده به شخصه حدود ۷۰۰.۰۰۰ هزار تومان است که به هیچ وجه قادر به پرداخت آن حتی به صورت اقساطی نیستم.
از یک طرف تمامی تماسها شخصی نبوده و بعضی ازانها در راستای ماموریت های کاری بوده از طرف دیگر این امکان را خود شرکت برای سهولت دسترسی به پرسنل در اختیارانها قرار داده از طرف دیگر اطلاع رسانی نشده و مواردی از این قبیل .
با مدیر عامل شرکت نیز صحبت نمودیم ولیکن فایده ای نداشت . ایشان معتقدند دیونی است که بر گردن شماست در صورتی که این دیون بر گردن شرکت است نه اشخاص. از طرفی تکلیف پرسنلی که رفته اند نیز مشخص نیست و او باز هم همین توجیه را می اورد.
لذا از جناب عالی مجدداً‌ عاجزانه خواهشمندم که در این مورد نیز مرا راهنمائی بفرمایند.
با کمال احترام
ایراندخت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد