قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

قاضی دادگستر

« هنر عدالت آن نیست که همۀ گناهکاران به مجازات برسند، بلکه درآن است،که هیچ بیگناهی مجارات نشود »

همکاری ایران و فیس‌بوک برای مقابله با سایت‌های مستهجن

مصاحبه رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با ایسنا در تاریخ سوم مردادماه سال جاری درباره شناسایی برهم‌زنندگان امنیت اخلاقی در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های خبری مختلف داشته است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات ایسنا، سایت سی‌نت که در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کار می‌کند، این طور تیتر زد که "ایران با کمک فیس‌بوک به جنگ ...

صفحات و سایت‌های مستهجن می‌رود." این سایت در ادامه نوشته که مسوولان ایران امیدوارند با مشارکت فیس‌بوک تلاش خود را برای حذف صفحات و گروه‌های بردارند که در زمینه پورنوگرافی و ترویج فحشا فعالیت می‌کنند.

این سایت معتبر در ادامه با اشاره به تلاش پلیس ایران برای پاکسازی فضای مجازی به مصاحبه سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با خبرگزاری دانشجویان ایران اشاره کرده که در آن هادیان‌فر بر پاکسازی فضای مجازی از محتویات غیراخلاقی تاکید کرد و گفته است پورنوگرافی نه فقط در ایران، بلکه در کشورهای دیگر مانند آمریکا نیز جرم است.

به نوشته سایت سی‌نت مسوولان فیس‌بوک هنوز واکنشی نسبت به اظهارات رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا نشان نداده‌اند.

خبرگزاری برنامای مالزی نیز در گزارشی با اشاره به تلاش ایران برای پاکسازی فضای مجازی از محتوای مجرمانه این طور به نقل از رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا نوشت که پلیس ایران تاکنون توانسته افرادی را که پورنوگرافی را در فضای مجازی توسعه می‌دهند شناسایی کند.

این خبرگزاری همچنین نوشته که فیس‌بوک اجازه ترویج پورنوگرافی را در این شبکه اجتماعی نمی‌دهد و با آن مقابله هم می‌کند. این خبرگزاری مالزیایی در عین حال به فیلتر بودن شبکه اجتماعی فیسبوک در ایران نیز اشاره کرده است.

روزنامه استرالیایی هرالد سان نیز در گزارشی نوشت که پلیس ایران قصد دارد با همکاری فیس‌بوک با پورنوگرافی مقابله کند. اما رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.

سایت خبری هافینگتون پست نیز نسبت به مصاحبه ایسنا با رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا واکنش نشان داده و این طور تیتر زد که ایران با کمک غول شبکه‌های اجتماعی به جنگ پورنوگرافی می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد